DE succesfactor van de CarAcademy

2017-08-28 14.32.35Yes we zijn gestart in een nieuw gebouw, met een nieuwe opzet van ons onderwijs. Super spannend, zeker omdat alles nieuw is. Maar dingen nieuw zijn geeft ook mogelijkheden om dingen goed aan te pakken. Oude gewoontes bestaan hier niet. De cultuur gaan wij als team en studenten opbouwen. Dat zien we nu om ons heen gebeuren.

Logo Car Academy klein

We werken meer samen binnen het team. We zijn letterlijk dichterbij de studenten. De studenten worden meer praktisch opgeleid. Het is echt een hele omslag en dat hadden onze opleidingen ook wel nodig.

De reden waarom de Car Academy zo goed van start is gegaan is dat we alle veiligheid weggegooid hebben.
We hebben besloten zonder methode te werken. Ook hebben we besloten om te stoppen met de ouderwetse formatieve toetsen. De studenten maakte voorheen een theorietoets van 20 vragen over de 10 voorgaande lesweken. De toetsen waren multiple choice toetsen met keuze uit a, b of c. Wanneer de student 14 van de 20 vragen goed beantwoordde, leverde dat een 5,5 op voor de student. Maarja, ben je dan een goede autotechnicus?
Dus alle boeken zijn weggegooid en alle toetsen verbrand. Dat leverde inNaamloos, kunnen en dat ze de juiste houding daarbij hebben. Als voorbeeld het wisselen van een band. Studenten moeten een band kunnen wisselen. Hoe zij dat aantonen kunnen ze kiezen. Hieronder een aantal voorbeelden van deze formatieve evaluatie momenten.

 

den beginnen wel wat discussie op. Er was onrust omdat de houvast weg is. Hoe weet je nu wat studenten geleerd hebben?
Studenten kiezen nu op welke manier ze willen aantonen dat ze iets weten

 

De studenten krijgen soms een beoordeling, maar vaak ook niet. Wel krijgen de studenten op alle opdrachten feedback en feedforward. Wat heb je gedaan en wat kun je doen om nog meer, beter of sneller te leren?

Dit levert veel leuke en leermomenten op voor de docenten en ook voor de studenten.
Dit heeft mij doen besluiten om de keuze is formatieve toetsvormen te gaan onderzoeken. De eerste stap is gezet: het volgen van het prepromotietraject dat vormgegeven is door:
Naamloos

Samen met het team zijn we ontzettend trots op onze locatie. Op ons onderwijs en onze leermiddelen en vooral zijn we trots op de studenten!
Zij leren veel, er zijn veel mogelijkheden en daar maken ze graag gebruik van!

De sleutel tot dit succes is het weghalen van vastigheid.
Dat levert spanning op, onzekerheid en bovenal veel leermomenten!

Auteur: gielkessels

Bevlogen docent bij Summa Automotive. Ambassadeur voor de beroepsvereniging voor opleiders in het MBO (BVMBO).

Plaats een reactie